درب اتوماتیک  و تاریخچه آن

مهام | تولید کننده دربهای اتوماتیک

درب اتوماتیک امروزه به عنوان یکی از مهم ترین موارد مورد نیاز فروشگاه ها، بانک ها، سازمان های دولتی و خصوصی، آزمایشگاه ها و غیره محسوب می شود، شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که تاریخچه این درب ها مربوط به چه زمانی است.

اولین مخترع هرون (Heron) یونانی:

مورخان بر این باورند که یک ریاضی دان و مهندسی یونانی به نام هرون برای اولین بار از نوعی درب اتوماتیک استفاده کرده است، او برای جابجایی آب سنگین که در جهت حرکت درب های معبد مهم یونان در اسکندریه  استفاده می شد یک سیستم هیدرولیکی را برای این جابجایی به کار برده است.

درب اتوماتیک به سبک امروزی از چه زمانی ساخته شد؟

ابتدا دو فرد آمریکایی به نام های لي هيت و دي هورتن در سال 1954 میلادی (1333 هجری) اسین دب ها  را ساختند که با استفاده سیستم هیدرولیکی کار می کرد.

اولین شرکت تخصصی درب های اتوماتیک:

دهه هغتاد میلادی:

در دهه هفتاد میلادی دانش آموزی اهل اوهایو آمریکا از تکنولوژی های آن دوران برای تولید این درب ها استفاده  کرد، او با تبلیغ در روزنامه های محلی شهر خود چندین دستگاه درب اتوماتیک را به فروش رساند تا بدین صورت اولین شرکت تخصصی درب اتوماتیک را تاسیس کرده باشد.

ساخت درب اتوماتیک لولایی:

در تاریخچه درب های اتوماتیک  دهه هفتاد میلادی یک دهه طلایی به شمار می رود، در همین دهه بود که درب لولایی اختراع شد که سرگذشت آن بدین صورت بود که:

یک معلول جسمی حرکتی از یک مهندس مکانیک درخواست کرد که وی درب آپارتمانش را به صورت اتوماتیک در بیاورد و به همین شکل درب لولایی اختراع شد.

این مهندس مکانیک از یک بازوی هیدرولیکی ساده جهت کار خود استفاده کرد و جالب است بدانید:

سیستمی که او در آن زمان به کار برد هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد کوتاه:

دهه 1970:

  • اختراع سنسورهای حرکتی

دهه 1980:

  • تکمیل شدن پروژه ساخت درب های کشویی

دهه 1990:

  • اختراع درب های اتوماتیک کشویی
  • تبدیل سنسورهای فعال مادون قرمز به روش فعال سازی استاندارد

دربهای اتوماتیک در ایران:

در ابتدا به صورت کاملا صنعتی طراحی و برای بازو بستن درب ها از نیروی باد استفاده می کردند که در اصطلاح به آن پنوماتیک گفته می شد، این درب ها تا سال 1387 رواج و از آن بعد از بازار رقابتی خارج شد.

2 مزیت  ورود سیستم های الکترومکانیک به ایران:

  • با ورود این سیستم  بازار این محصولات حالت رقابتی به خود گرفت
  • با کاهش قیمت این درب ها از فهرست کالاهای لوکس خارج شد

نکته پایانی:

امروزه همزمان با پیشرفت روزافزون جوامع بشری این درب ها نیز بسیار پیشرفته شده اند و سیستم های نوین با مزیت های بسیار عالی  مورد استفاده مردم قرار گرفته است به صورتی که در بیشتر مکان های شهری  از این درب ها مشاهده می شود.

مقالات

mahamdoorتاریخچه درب اتوماتیکخرید درب اتوماتیکدرب اتوماتیکدرب اتوماتیک در ایراندرب اتوماتیک مهام دردرب شیشه ای اتوماتیکمهام در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *